המדינה תיזום ותבנה לבד דירות במחירים של עד 700 אלף שקל

    שלום בידרמן No Comments on המדינה תיזום ותבנה לבד דירות במחירים של עד 700 אלף שקל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד הבינוי , שלמה בן אליהו , חשף היום בפני בכירי ענף הבניה את תוכנית המגירה של משרד הבינוי לממשלה הבאה.

    בן אליהו ציין כי במידה והממשלה הבאה לא תרחיב את תוכנית מחיר מטרה לפריפריה (לאזורים בהם מחיר הקרקע נמוך מ – 60,000 ש"ח ליח"ד) משרד הבינוי הציג השבוע למשרד ראש הממשלה תוכנית שבה המדינה עצמה תייצר במעגלים השני והשלישי סביב אזור המרכז דירות שמחיריהם ינועו סביב 650,000 ש"ח ל – 700,000 ש"ח. את התוכנית הוא הציג היום בכנס סיכום שנה שערך מרכז הבניה הישראלי היום בכפר המכבייה.

    על פי התוכנית, באזורים בהם מחיר הקרקע והפיתוח עומד על כ- 200 אלף ש"ח המדינה תיקח הלוואות בערבות מדינה מהבנקים לרכישת הקרקע והבנייה כאשר את הבניה תבצענה חברות ממשלתיות באמצעות קבלני משנה. על פי חישוב של כ- 4000 ש"ח למ"ר עלות בניה (במפרט סביר וללא חניה תת קרקעית) עלות הבניה לדירת 90 מ"ר תגיע לכ- 360,000 ש"ח כאשר המע"מ יהיה רק על רכיב הבניה וכך אם לוקחים בחשבון גם עלויות מימון ניתן יהיה למכור את הדירות במחיר סביב 650,000- 700,000 ש"ח.

    עם זאת ציין בן אליהו כי כל התוכנית תתבצע בהדרגה באזורים בהן המדינה כבר שיווקה קרקעות במחיר מלא לקבלנים על מנת שלא לפגוע בקבלנים.

    בן אליהו התייחס גם למכרזי מחיר מטרה וציין כי הוא ממליץ לקבלנים שמתמודדים היום על מכרזים רגילים שאינם מכרזי מחיר מטרה להתחשב בעובדה שייתכן שבקרוב ישווקו באותם אזורים מכרזי מחיר מטרה. עוד הוסיף כי בכל אזור שבו משווקות כיום קרקעות במחירים העולים על 60,000 ש"ח קרקע ליח"ד ישווקו בשנה הבאה מכרזי מחיר מטרה .



    0 תגובות